Vanliga frågor & svar

Kan man hyra växter & krukor?

Ja man kan hyra växter hos oss. 90 % av våra kunder hyr idag för att slippa binda upp kapital.

Vi erbjuder hyresavtal från 12 månader upp till 48 månader. Många väljer att ha samma avtalslängd på växthyresavtalet som på sitt hyresavtal på lokalen.

I alla våra hyresavtal ingår leverans, hämtning samt miljövänligt växtserviceavtal med växtgaranti.

Kan man köpa växter & krukor av er?

Ja självklart kan man det! De flesta kunder kompletterar sitt köp med ett miljövänligt växtserviceavtal med växtgaranti för att säkerställa att växterna fortsätter att vara fina och friska över tid.

Kan man köpa ett växtserviceavtal till sina egna växter?

Ja självklart löser vi det! Vi kommer och besiktar era växter för att säkerställa att de är friska och fackmannamässigt planterade så vi kan sköta om dem på ett professionellt sätt.

Kan man hyra växtväggar?

Självklart kan man hyra växtväggar från oss och då får du naturligtvis ett miljövänligt växtserviceavtal med växtgaranti inkluderat i månadsavgiften.

Hur vet jag att ni har varit här och servat växterna?

Vi arbetar med ett webbaserat servicesystem och skickar alltid en digital servicerapport efter varje servicebesök. Kunden kan även få en egen inloggning till loggboken i systemet.

Vi har aldrig fått några växter att överleva på det här kontoret, hur ska ni klara det?

När vi gör ett växtinredningsförslag så tar vi hänsyn till förutsättningarna på ert kontor, tillgång på ljus, temperatur, väderstreck osv.

Vi väljer växter som vi vet fungerar i den miljö de ska stå och skulle de inte fungera så byter vi ut dem på vår växtgaranti.

Vad kostar det att hyra växter?

Det är svårt att svara på det beror väldigt mycket på vad man vill ha och vilka förutsättningarna är och vilken avtalslängd man väljer.

Vi har ett enkelt standard sortiment där man kan hyra en golvkruka från 80 kronor / månad med växtservice och växtgaranti. Det bästa är att kontakta oss för ett gratis förstabesök där vi tittar på olika alternativ och kommer med förslag vad som skulle passa.

Vad innebär växtgaranti?

Växtgaranti är den trygghet kunden har att vi sköter vårt jobb på bästa sätt. Skulle något gå snett så att vi orsakar att växterna inte är snygga och inte levererar prydnadsvärde så byter vi ut dem kostnadsfritt. Oftast innan kunden ens märker att de är dåliga.

Vilka växter kan man ha på kontor?

Vi kan använda mycket olika typer av växter men en del växter som vi kanske vill ha inne fungerar bäst utomhus. Vi tittar på placering och ljustillgång. Placering för att den del växter tycker inte om att vi rör vid dem, då kan bladen få bruna kanter och bli fula.

Vi tycker heller inte alltid om att få ett blad i ögat när vi reser oss eller när vi går i en gång. Ljuset är nästan det viktigaste för växterna. Olika växter behöver olika mycket ljus och trivs i olika mängder ljus. Därför är det viktigt att placera rätt växt i rätt förhållanden men alla växter behöver någon form av ljus.

Vi hjälper gärna till och väljer ut växter som passar i er miljö och har ni önskemål om en växt som kräver mer ljus än vad som finns så fixar vi växtbelysning.

Vad ingår i ett växtserviceavtal?

Vi tar hand om växterna och krukorna. Många tror att vi ”bara” vattnar men det är lite mer än så!

Vid varje besök plockar vi bruna blad, dammar av växterna och krukorna samt beskär eller binder upp när det behövs. Vi tittar även efter ohyra (som alltid finns mer eller mindre i våra torra inomhusmiljöer) samt sätter in behandling om det behövs.

Vi gör detta alltid med biologisk medel och använder inga gifter.

Vi anpassar mängden vatten och biologisk näring till växten då vi även tar hänsyn till ljustillgång, inomhustemperatur och årstid.

I Växtservice ingår:

  • Vattning.
  • Biologisk näringstillförsel.
  • Uppbindning.
  • Beskärning.
  • Damning samt uppfräschning av växter.
  • Glansning med biologisk glans (för de växter där det går).
  • Påfyllning av planteringsmaterial.
  • Biologisk bekämpning av sjukdomar och ohyra.
  • 100 % Växtgaranti (växten byts till likvärdig om den tappar sitt prydnadsvärde).
  • Vid reklamation åtgärdar vi inom 24 timmar.
  • Digital återkoppling efter varje servicebesök